Za symbol zarządzania w XX wieku przyjęto hasło - "produktywność", XXI wiek uznawany jest za wiek "jakości".
Szanowni Państwo!
W procesie integracji Polski z Unią Europejską największe szanse rozwoju mają organizacje, których zdolności konkurencyjne są kształtowane przez skuteczne systemy zarządzania jakością skierowane na zaspokojenie potrzeb klientów.
Jeszcze w latach siedemdziesiątych przedsiębiorstwa konkurowały poziomem technicznym i jakością wykonania swoich wyrobów. Zmuszało to do ponoszenia ogromnych nakładów na kontrolę wewnętrzną, tj na wysokopłatnych i coraz liczniejszych pracowników kontroli, na urządzenia kontrolno-pomiarowe, serwis.
W latach osiemdziesiątych International Standards Organization opracowała zbiór norm ISO 9000, które wskazywały drogę do zapewnienia jakości wyrobów i usług.
Rok 2000 przyniósł nowe unormowania zwracające się ku potrzebom naszych klientów, które odpowiedzialność za spełnienie wymogów klienta nakładają na najwy¿sze kierownictwo firmy.
wzrasta wiarygodność i presti¿ wobec zamawiających i partnerów,
zyskujemy przewagę konkurencyjną w stosunku do firm nie posiadających Certyfikatu ISO,
zyskujemy potwierdzenie jakości świadczonych usług – mo¿liwość uczestnictwa w przetargach ,
korzystniejsza sytuacja przy pozyskiwaniu kapitałów dla nowych przedsięwzięć,
poprawia się efektywność działania firmy,
następuje obni¿anie kosztów dzięki poprawie organizacji pracy,
w Firmie istnieje lepsza komunikacja wewnętrzna,
posiadamy nowoczesne narzędzia do ciągłej poprawy organizacji, efektywności i dyscypliny pracy,
ma miejsce większa identyfikacja pracowników z Firmą,
firma jest przygotowana do funkcjonowania na rynkach Unii Europejskiej.